flere-kunder-med-online-markedsforing

Få flere kunder på krogen med online markedsføring

Har du et ønske om at styrke kundetilgangen i din virksomhed? Så er online markedsføring en ideel kanal, til at få dette ønske til at gå i opfyldelse. Det er nemlig de færreste målgrupper som du ikke kan ramme lige i solar plexus online. Læs hvordan du gør her.

Søgemaskineoptimering

Med søgemaskineoptimering kan du fremme din hjemmesides placeringer i Googles søgeresultater. Målet er altså, at din hjemmeside kommer frem blandt de første, hvis en kunde

Hvis dine finansielle midler er begrænsede, så er søgemaskineoptimering et godt sted at starte. Her kan du nemlig nå langt på egen hånd, hvis bare du har tid til at sætte dig ind i de lavpraktiske regler, som omhandler den del af søgemaskineoptimering du kan lave på egen hånd.

Når du til et punkt, hvor dine egne evner ikke rækker længere, får du ikke noget problem med at finde et kompetent bureau – der er nemlig mange om buddet. Dette er en fordel for dig, da det betyder at du kan finde et bureau som opfylder dine behov og passer til dit marketingbudget.

AdWords annoncering

Har du ikke tid til at give dig i kast med søgemaskineoptimering, så er AdWords annoncering et godt alternativ. I modsætning til SEO, kommer dine annoncer i toppen af Googles søgeresultater så snart du trykker “enable” i din kampagne.

Det der er ved Google AdWords er, at du betaler for hvert klik der kommer på dine annoncer. Klikpriserne afhænger af hvor stor konkurrencen er i din branche. Er der tale om høj konkurrence, vil du opleve høje klikpriser, da der er kamp om annonceplaceringerne på de gode søgeord. Mens du vil opleve lavere klikpriser, på søgeord med lavere konkurrence.

Hvad skal jeg så vælge?

Der er fordele og ulemper ved begge kanaler, hvorfor det kan være svært at sige, at den ene er bedre end den anden. Den optimale løsning er at bruge begge kanaler, da de supplerer hinanden rigtig godt.

Er du forhindret i at benytte dig af både søgemaskineoptimering og AdWords grundet knappe ressourcer anbefaler vi som hovedregel følgende:

Søgemaskineoptimering skal i fokus, hvis du er på udkig efter en langsigtet løsning som kan hale kunder ind konsistent og du er villig til at vente på investeringen.

AdWords er den rette kanal, hvis du står og har en kampagne eller et budskab som skal formidles i en specifik tidsperiode. Du skal blot være villig til at betale de gældende klikpriser.